Sub paradigma originalitatii…

Paradigma(un mod conceptual de a vedea lucrurile)

Am observat ca activitatea profesionala de la noi din tara se desfasoara sub o paradigma diferita diferita de cea sub care se desfasoaara in Anglia, de exemplu. Am retinut ideea de la televizor sau dintr-o carte si mi-a placut foarte mult.
Si despre ce este vorba!? Originalitatea unui proiect este foarte diferit privita la noi si “afara”. L-as numi sindromul “ai mai facut asa ceva?”

Sa luam sa studiem cazul intalnit de mine la TV! In Anglia daca prezinti o propunere arhitecturala sau, probabil, orice altceva , etc, cel caruia i-a fost adresat proiectul va intreba:

“- A mai facut cineva asa ceva vreodata?”
Daca raspunsul este
“- Desigur, am mai fost facut! ”

In momentul urmator va cauta alta propunere mai originala.

Daca insa raspunsul este
” – Nu, este prima data cand incerc asa ceva si nici altcineva nu a mai facut asa ceva!”
Raspunsul
“- De ce ai nevoie ca sa reusesti ? ”

In Romania
“- A mai facut cineva asa ceva vreodata?”
Daca raspunsul este
“- Desigur, a mai fost facut asa ceva si de catre noi si de catre altii!”
Atunci
“Asta este ceea ce cautam!”

Varianta cealalta
“- Ideea este originala si nu a mai fost realizata niciodata!”
Raspunsul
“- Ce este ciudatenia asta!?”

Cam asta este diferenta intre noi si ”afara”. Traim inca in paradigma fricii de dezvoltare si imaginatie.

In ceea ce priveste standurile expozitionale si in general publicitatea, inclin sa cred ca traim ca in Anglia. Ideile originale sunt pretuite si imaginatia este un element valoros in construirea produselor.

In rest concediu placut si distrati-va bine caci vine septembrieeee…


Comments are closed.