spot transilvania asigurari

Orice creatie publicitara contine in spate o munca de pregatire in care se face o segmentare a pietei, o targetare. Apoi se iau obiectivele pe termen lung si pe termen scurt ale firmei si se intocmeste un plan de realizare al acestor obiective tinandu-se cont de unde s-a plecat si unde se vrea sa se ajunga. Ca la problemele cu de la pct A se pleaca catre pct B si se poate ajunge cu diverse viteze. Acestea fiind spuse ma gandesc la ce target vizeaza BT asigurari, ce obiective au la RCA 2007 cand s-a lansat spotul, unde sunt ca si pozitionare pe harta perceptiilor consumatorului de asigurari si unde vor sa ajunga. Imi dau cu presupusul si cred ca BT asigurari este o extensie de brand a bancii BT si vor sa ofere servicii orientate spre elitist, cafenea BT, sedii elegante etc. Asadar BT asigurari imprumuta aceasta imagine si trebuie sa o confirme prin ceea ce face sau sa emita ceva prin care sa-si declare o identitate proprie mai puternica si independenta de a bancii. Ceea ce este foarte bine daca acest lucru este facut intr-un mod aspirational pozitiv. Spre deosebire de banca, BT asigurari cred ca este mai orientata catre businessul corporate si mai putin spre “popular” gen Asirom.
Dar… acum sa vedem ce zice spotul cu masina trasa de un cal si condusa de un personaj gen BORAT(comparatia am gasit-o pe Iqads) si este cat se poate de potrivita.
Targetul BT asigurari ar fi asadar format din directori de firme care au in adminstrare parcuri auto si pentru care lucrurile serioase sunt printre preferinte mai ales cand e vorba de asigurari. Poate la place sa glumeasca dar nu exagerat. Cu acest tip de public trebuie sa interactionezi pentru a avea un feedback din partea lui. Interactiunea s-ar petrece daca in comunicare(SPOT) acest public regaseste elemente comune cu problemele sale profesionale sau tipul sau de viata. Ma indoiesc ca exista in spot vreo legatura cu tipul de viata al acestui tip de om. Atunci oare despre cine si ce vrea sa vorbeasca spotul pentru ca intentiile probabil au fost bune ? Asa privit direct fara ocolisuri vrea sa vorbeasca de Borat, sa aiba o realizare a la Unirii pentru a castiga premii si popularitate, sa reclame ceva din succesul poantelor si umorului mucalit al romanului. Mai cloneaza putin spoturile Vodafone cu Happy number prin modalitatea de prezenta invers realitatea, adica situatiile negative si triste sunt prezentate pentru a fi retinut mesajul. Din toate cate ceva dar daca anlizam si impactul in targetul, care nu cred este multumit- cati au vazut dintre ei Borat si le-a placut?-si analizam si spoturile cu care seamana observam ca Bt asigurari a facut un spot tocmai bun pentru oamenii de pe santier iubitori de glume deocheate sau pentru tinerii haiosi din ziua de azi care sunt atrasi de nou si ciudat. Asadar targetul nu este respectat, originalitate nu are iar aplicatiile la nivel de print sunt chiar triste-cine a vazut afisul inainte de spot intelge ce zic. Totusi spotul este memorabil dar un memorabil ca si calcatul intr-un rahat de pe strada. Pentru cine gusta genul asta de umor este chiar un mod ideal de a incepe ziua deoarece rahatul anunta noroc.

Si ca o ultima observatie cred ca si-au ales tare prost masina pentru exemplificare. Modelul prezentat este un Mercedes cobra, printre cele mai fiabile masini din istorie, datorita carora s-a introdus sistemul buy-back deoarece proprietarii erau atat de multumiti de masina incat nu mai cumparau alta. Este o masina pe care targetul BT asigurari cred ca o admira. Majoritatea desi fabricate prin anii ’80 sunt inca pe roti. O masina de respectat pentru ca adus noutate si in marketing dar si pentru ca a fost un produs foarte bun. Atunci cand facem o gluma cred ca ar trebui sa fim mai atenti despre cine facem gluma si mai ales cui i-o livram .


Comments are closed.