Servicii Online



Campanii online – tipuri de obiective: campanii CPM, CPC, CPL, PBT

Fiecare obiectiv genereaza o strategie. Acest lucru se reflecta mai departe in modul de achizitie online. Putem avea:

CPM este modul de achizitionare ideal pentru campanii de awareness. Studiul IAB ne spune ca, pentru 40% din oameni, mesajul banner-elor conteaza chiar daca online nu are loc nici o actiune mai departe de afisarea mesajului, adica nu are loc un click sau adaugare la cos. Poti utiliza formate generoase, tactical block (2 bannere de diferite formate in acelasi timp) si chiar branding de pagina.

- Avantaje - Raport calitate/cost foarte bun. Totul este controlabil, flexibil si schimbarile se pot intampla in timp real.

- Dezavantaje - La acest moment, in Romania, avem online populatia pana in 30 de ani. Destul de bine reprezentata populatia 30-45 ani, insa cu un comportamant diferit de interactiune cu banner-ele (mai putine click-uri) si aproape deloc in cazul 45+. Acest lucru este in permanenta schimbare si, in curand, vom avea si populatie de peste 45 ani pe net. Acesta este un dezavantaj valabil, de fapt, pentru intreg online-ul.

CPC si CPL este modul de achizitie ideal pentru magazinele online sau pentru cei care au posibilitatea sa desfasoare toata actiunea comerciala online, de la promovare la incheierea tranzactiei. In aceasta situatie provocarea este foarte mare si pentru publisher si pentru advertiser pentru ca amandoi trebuie sa ofere relevanta in conditii de volum. Specific acestui tip de buying este faptul ca mesajul trebuie sa aiba un “call to action”.

- Avantaje – Platesti doar actiunile, poti urmari  rezultatele (vanzarile online) per campanie si referrer.

- Dezavantaje – Nu ai acces la multe din platformele de comunicare premium, nu poti construi imagine si reputatie.

PBT este cel mai nou tip de achizitie media disponibil in piata de online. Campaniile PBT sunt campaniile targetate pe socio-demografice si interese. Te adresezi direct audientei care te intereseaza (de ex.: femei, 20-30 ani, interesate in cosmetice). PBT este un instrument cu multa plusvaloare: research, planificare si livrare.

- Avantaje – Economisesti timp, raport rezultate/cost mai bun, ajungi la audienta ta.

- Dezavantaje – Nu poti folosi asocierea cu site-uri premium din online. Achizitia media completeaza si sustin campaniile. O idee puternica are nevoie de un tren de aterizare pe masura. Asigurati-va ca ideile sunt sustinute cu suficienta expunere.