Marketing prin reflectie

Cum fiecare tehnologie s-a imprumutat din alte domenii pentru a se dezvolta asa cred ca avenit timpul marketingului sa se “imprumute” din tema reflectiei, apanajul religiilor, si in mod special al celor asiatice. Sunt aici cateva exemple de inovatie prin “imprumut”, nu cele mai simple, dar dintr-un singur subiect, constructia turnului Taipei 101: tehnologia lifturilor a luat conceptul franelor de la autovehicule, structura de rezistenta a cladirilor se bazeaza pe constructia modulara a bambusului, sistemul de echilibru contra cutremurelor se bazeaza pe sistemul centurii de siguranta al autovehiculelor, etc. Cel mai simplu “imprumut” ar fi faptul ca motorul cu aburi a fost atasat la o caruta si s-a obtinut autovehiculul.

Desi teoretic activitatea comerciala si-a impartit sarcinile, managementul si marketingul au partea de reflectie si vanzarile partea de actiune, inclin sa cred ca inca suntem orientati excesiv spre actiune. Se spune ca in timp ce actionezi iti vin si ideile si ca cine nu actioneaza pierde. Afirmatiile acestea sunt pe jumatate adevarate. Daca aloci putin timp inainte de actiune reflectiei iti vin in minte cele mai bune idei posibile, iar actiunea ta va avea ritmul maxim pentru ca este coordonata si stie exact directia in care se indreapta.

Reflectia nu este un lucru demn de un extraterestru. Este vorba doar de strangerea unor informatii, de compararea lor, de comprarea lor in fel si chip, de pareri personale, etc. Un sistem de reflectie se poate gasi pe www.etimpultau.blogspot.com


Comments are closed.