Externalizare marketing, o utopie sau ceva la care ne putem gandi…

Aceeasi idee, doua opinii. Exista un exercitiu de cautare argumente pro si contra pentru aceeasi idee.

Argumente pentru externalizare marketing

Un partener extern are datoria sa-ti prezinte ROI pe orice actiune propusa. Insa pe langa costuri cred ca ar mai fi cateva motive:

  • experienta din mai multe  piete  creste nivelul de inovatie
  • specializarea aduce “inspiratia”
  • la nivel operational costurile sunt mai mici datorita volumului furnizorului
  • reflectarea mult mai clara a costurilor pe fiecare proiect si posibilitatea bugetarii lor
  • lipsa de costuri in perioada inactiva

Marketingul se poate face doar intern

Actiunile de comunicare pertinente vin in urma experientei zilnice cu consumatorul si, de aceea, o agentie de publicitate nu are acces la aceasta resursa pretioasa care este experienta zilnica, detaliile si sensibilitatile fiecarei piete. O agentie de publicitate poate veni cu planuri fanteziste si greu implementabile. De aceea, munca agentiei de publicitate incepe abia cand exista o solutie de marketing.  Agentia de publicitate doar construieste comunicarea creativa a solutiei pentru ca are competente doar la creativitate, design si mijloace de comunicare (canale media). Vezi ilustrare imagine.

Si totusi, ambele solutii sunt corecte.

Poti alege  externalizare cand ai un volum mic de marketing, insa ai grija sa poti face un parteneriat pe termen lung cu agentia cu care lucrezi, pentru ca, pe termen lung, experienta este  foarte importanta.

Apeleaza la agentia de publicitate  doar pentru creatie, atunci cand iti cunosti bine produsul si ai control si initiativa asupra actiunilor  tale de marketing. La acel moment, singurul criteriu de alegere pentru agentia de publicitate este creativitatea.

Tu ce crezi?


Comments are closed.