City Mall

Pornesc de la Brancusi care spunea “ca oamenii trebuie sa fie in stare de a-si crea aceea stare in care sunt in stare sa faca orice!” Tradus comercial asta inseamna ca pentru a creea vanzari trebui sa creezi aceea stare in care omul va fi fericit sa cumpere. Si tot o adaptare: omul uraste sa i se vanda dar iubeste sa faca cumparaturi.

Piata s-a dezvoltat si oamenii nu mai cumpara doar pentru a-si acoperi nevoile de baza. Nu mai este suficient sa arunci produsul pe un raft, sa-i atarni un pret si sa-ti incasezi banii. Acum este nevoie sa stii sa creezi starea necesara clientului de a-l face in stare sa cumpere. Cand intri in mall nu intri pentru ca nu ai cu sa te imbraci sau ce sa mananci si de ce le mai multe ori nu cu planuri de cumparaturi.
De aceea valoarile estetice ale spatiului in care intri, senzatiile pe care ti le declanseaza acesta, interactivitatea, modul in care comunici cu el si simti ca este facut pentru a-ti acoperi nevoile tale de curiozitate, de nou, de inedit, de siguranta, modul in care promisiunea facuta prin publicitate este acoperita sunt esentiale pentru creearea unei stari in care se poate realiza comunicarea si dezvoltarea relatiei client-spatii comerciale.

In dezvoltarea resurselor umane exista o teorie conform careia atunci cand omul este linistit, fericit, ii place ceea ce vede, el isi poate accesa altfel resursele interne si este mult mai receptiv. Tot in resurse umane exista si teoria conform orice parteneriat pecare-l propui functiooneaza daca il implici si pe celalalt in actiune. De aceea un om se va simti in largul lui daca i se propune sa participe la evenimente care tin cont de ceea ce este important pentru el: copil, jocuri, loc de baut cafeaua etc. In acel moment de stare pozitiva el va fi mult mai receptiv si la ofertele comerciale.

Mi-am amintit de un newsletter pe yahoo care enumera tipuri de intrebari pe care merita sa le incercati la prima discutie cu cineva pe care vreti sa-l cunoasteti. Majoritatea intrebarilor erau legate de pasiuni, hobbiuri, reusitele celuilalt. Cam asa pot sa obtina si mallurile receptivitate de la clientii sai. Sa se intereseze de ceea ce este mai important pentru client.

Si alta concluzie luata de data asta dintr-un curs de vanzari: esenta in a vinde ceva este de a nu fi concentrat pe a vinde. Trebuie sa fii concentrat pe un inteligently emotionally friendly engagement si restul vine de la sine! Asta inseamna in traducere ca daca i-ai prins atentia, l-ai captivat intr-o maniera prietenoasa in care ai reusit sa-i apelezi emotiile si inteligenta vanzarea va veni de la sine!

Lectia asta a fost bine inteleasa si bine pusa in practica la City Mall in campania de rebranding unde designul stalpilor, locurile de repaos, decorarile comerciale, printurile vesele si ultimul dar nu in ultimul rand parteneriatele comerciale aduc beneficii tuturor. Partea asta ar trebui sa fie ce mai consistenta dar va las sa vizitati City Mallul pentru a vedea ce am vrut sa zic. Elementele care construiesc atomsfera de care vorbesc va asteapata. Plimbati-va printre coloane, luati un loc pe hall, faceti o poza, mergeti cu copilul la locul de joaca, participati la petrecerile copiilor etc

Si ultimul dar nu cel mai putin important element pozitiv parteneriatele comerciale.
Parteneriatul dintre Sprider, la nume nu mi se pare ca exceleaza, si City Mall este asul asul din maneca in aceasta perioada de reduceri. Promovarea uni Mall incepe de la magazinele sale. Curajul de a aseza un magazin in campania proprie de promovare mi s-a parut extrem de realist si pertinent pentru ca beneficiul oferit a capatat forta si sens si pentru City Mall si pentru firma de vestimentatie.

Ansamblul evenimentelor, decorarilor, ofertelor, creeaza impreuna un val de energie pozitiva. Atunci se intampla lucruri frumoase pentru cel care intra in spatial commercial respectiv. Pleaca cu un nivel de satisfactie foarte bun si-si va dori sa revina cat mai repede.


Comments are closed.