Cazinouri in loc de Universitate! decorarea are limite

Traim intr-o lume periculoasa in care cazoniourile si casele de pariuri sunt din ce in ce mai numeroase. Prezenta lor in oras este inteligent si puternic semnalizata. Decorarile si semnalistica acestor locatii ating limitele extreme ale decorarii comerciale si al bunului simt. In acelasi timp Universitatea este acoperita cu bannere imense pentru a uita parca de existenta ei. Decorarea comerciala parca ar trebui sa aiba si ea niste limite! Universitatile, cladirile istorice, scolile si spatiile din jurul lor ar trebui protejate de “furia publicitara”. Ele au propriul lor mesaj de educatie care ar trebui sa nu fie distorsionat de zgomote parazitare. In Rusia datorita numarului alarmant de mic de carti citite la mia de locuitori cazinourile au fost distruse pentru a lasa loc bibliotecilor. Este o stire pe care am auzit-o la radio de curand! Poate nu ar trebui sa traim numai cu capul in carte, dar nu cred ca o viata doar cu capul in cazino este foarte buna!

Pentru a mai castiga spatiu publicitar propun acoperirea statuilor-monument cu meshuri. S-ar putea vinde mai mult detergent si sapun hidratant!
Lasand gluma la o parte decorarea publicitara inseamna ca si in decorarea casei combinarea inteligenta dintre spatiul ocupat si cel liber. Pe langa neajunsurile etice si morale existente la acoperirea edificiilor culturale exista si un efect de boomerang pentru industria publicitatii stradale. Cu cat gradul de ocupare  este mai mare, iar spatiul liber din ce in ce mai limitat cu atat impactul publicitatii scade, astfel incat riscam sa nu mai bagam in seama publicitatea stradala in momentul in care exista tendinte inflationiste.


Comments are closed.