Analytical Business

Am avut placerea sa particip la un eveniment cu tema inovatie. Oameni luminati ai business-ului din Romania au participat la acest eveniment. Intr-un dialog moderat si stimulat de Lucian Mandruta, au iesit la suprafata valori si ganduri, ale unor CEOs, foarte interesante. Mai jos le-am redat asa cum le-am perceput eu:

  • Inovatia apare de cele mai multe ori in pietele emergente, unde resursele nu abundaCatalin Cretu, Area Manager – Romania and Croatia, Visa Europe
  • Un exemplu: plata cu telefonul a aparut intr-o tara undeva in AfricaJean-Francois Fallacher, CEO, Orange

analytical

  • Poti gestiona inovatia in cadrul firmei tale printr-un departament dedicat, dar poti foarte bine sa si gestionezi inovatia culegand feedback al clientului pe care apoi il dezbati in cadrul sedintelor de inovatie, unde doar tema este inovatia, participantii fiind echipa operationala si unde ideea inovatoare poate sa fie la indemana oricui. Cu cateva premii ai sansa sa obtii idei stralucite si mai ales foarte aplicabile, realiste pentru ca sunt generate de oameni care sunt implicati in livrarea de rezultate catre clientii reali zi de ziNarcis Horhoianu, Marketing Director – Balkan Markets, Procter and Gamble

 

  • Schimbarile mici vor produce la un moment dat o schimbare mare. Si, de aceea, cand vorbim de inovatie este vorba de atitudine. Nu poti avea aceea idee mare daca in fiecare zi o cauti pe aceea si nu ai o atitudine proactiva, curioasa permanentSteven van Groningen, President and CEO – Raiffeisen Bank

si multe altele. Recomand  acest eveniment pentru ca a doua parte contine o ierarhie a Major Companies of Romania in baza unui scoring realizat de EY, Ernst & Young.

A existat totusi o idee, care, in viziunea mea, are doza de aplicabilitate uriasa in prezent si deschide usa viitorului pentru business intr-un mod implicand sinergetic toata structura unei afaceri: oameni, platforma tehnologica, know how, strategie – toate hard and soft resources ale unei companii.

Si aceasta este Doamnelor si Domnilor… ANLYTICAL BUSINESS – modul de a gestiona informatia in timp real pentru decizii de business, sursa de valoare mai mare decat un zacamant de petrolValeriu Nistor, Country Director – IBM Romania

Aici avem doua exemple:

  • O companie din domeniul fast food, asigura si coordoneaza livrarea  sandwich-urilor catre punctele de vanzare in baza unor  informatii care vin din ora in ora  chiar de la acele puncte de vanzare. Fluctuatiile per pct de vanzare sunt transmise catre coordonator. Asta face ca,  masina de livrare, sa aiba  un traseu zilnic “imprevizibil” dictat de consumul real. Ghiciti ce se intampla?! Vanzari mari, stocuri si pierderi minime.
  • Reteaua de biciclete din Barcelona isi coordoneza distributia bicicletelor, ajustarea numarului de unitati biciclete per centru in functie de sesizarile din Twitter

Analytics in online

Poate ca am ajuns greu la ceea ce vroiam sa spun :) insa in ziua de azi daca ai activitate online este recomandat sa interpretezi acele date printr-un cod de Google Analytics si sa scoti maximum din acele informatii, adica decizii de business.

  • In functie de pagina cu cel mai mare trafic poti plasa acolo ofertele speciale, poti folosi 2 modele de home page sau landing page pentru ca dupa trei zile sa stii cu care mergi mai departe in functie de ceea ce iti doresti.

Deciziile bune sunt bazate pe gestionarea informatiei.

EXTRA TOPPING: A doua sursa majora de informatie este SOCIAL MEDIA.
Si pentru ca feedback client este foarte important va recomandam sa folositi social media daca vreti sa stiti ce isi doresc clientii Dumneavoastra.

PACHET PENTRU INOVATIE, CONSULTANTA – de la 40 euro/1h – Analytics si Social Media pentru a creste cifra de afaceri


Comments are closed.